יום חמישי, 28 באוגוסט 2014

Back To School- Day 2

ברשומה זו הפעם אני מעלה אלבום בי"ס, בקונספט קצת שונה מהרגיל, שעוצב מליין הדפים School Memories של חב' Prima. עם כל הקישוטים ושאריות הנייר הגזורות שנותרו בסיום הכנת האלבום, עוצבו הפריטים ברשומה הקודמת.
מאחר ופרוייקט חזרה לביה"ס שהתחלתי להעלות לבלוג, מתבסס על הרעיון של שדרוג ועיצוב מחדש של חומרי גלם שונים, אתחיל קודם בדוגמה של שידרוג קליל, הנגיש לכולם, צנצנות.
השתמשתי בצנצנות ריקות של ריבה, צרות, מוארכות מעט ונקיות בסגנון. צנצנות עם 'שיק':)
במקרה שלי אורכן הוא 12 ס"מ.
בחרתי לדגם אותם בדפים בסגנון וינטאג', שישלימו את סדרת העיצובים שהכנתי עבור שתי הרשומות הראשונות בנושא. באותה המידה ניתן גם להשתמש בשאריות נייר, במידה ויש מספיק אורך. לכל מי שידה נוגעת בסקראפ, הניירות הן מליין בשם Cartographer של חב' Prima, אותם חתכתי אותם לרצועות ברוחב 9 ס"מ, כך שהצנצנות יהיו חשופות מעט בשתי הקצוות. לעבודה מדוייקת יותר ממליצה להדביק באמצעות דבק דו צדדי, את מכשיר החיתוך יכולים גם להחליף סרגל מתכת וסכין חיתוך, שעושים עבודה מצויינת גם כן.
תוספת של חוט חבל דק, קישוט עץ קטנטן וזהו! הנייר המדוגם כבר עושה את כל העבודה. כמה פשוט ככה יפה...
ולאחר שדרוג קליל, הגיע תורו של האלבום. מידותיו הן  27/25 ס"מ ומכיל תשע כפולות מעוצבות. אמנם המידות די קרובות לגודלם המקורי של הדפים המדוגמים 30/30 ס"מ, אבל מלכתחילה לא רציתי להכין משהו סטנדרטי, כיוון שהרעיון העיצובי מאחוריו הוא מעין אלבום/יומן תיעודי לאו דווקא של תמונות, אלא של תוצר מגניב, בסגנון המתאים לטינאייג'רים של ימינו, בו ניתן לצרף פתקים, שירבוטים, תמונות אינסטגרם שאפשר יהיה להוסיף באמצעות סרטי וואשי טייפ או הדבקה פשוטה בגב התמונות.
אם כבר דיברתי על נושא הדבקת התמונות, אראה תחילה עוד שיטה נוספת להדבקה, פינות תמונה בעלות גב דביק, רק להצמיד לתמונה עצמה בפינות, להסיר את הנייר ולהדביק. חבילות של 100 מדבקות פינה נמכרות בחנויות לציוד משרדי.
למי שכבר עמוק בסקראפ, הנה מוצר מקסים מבית היוצר של מרתה סטיוארט, פאנץ' בדוגמת מדבקות פינה, כשהפלוס בשימוש בו הוא הפינות שניתן לפנצ'ץ בכל גוון שנבחר.
את הפאנץ' ניתן להשיג בחנות 'מסטיקים'.
תוספת עשירה במיוחד בעיצוב גם הפעם הם הוואשי טייפ של קאווליני, בדוגמת מספרים ואותיות. תמיד הם מוסיפים את הטאץ' הנכון והמדוייק לסגנון.
שנתחיל? כפולה ראשונה
העבודה בעיצוב הכפולות היא מאוד דינמית ומשתנה, על גבי דפי הרקע בהם אני בוחרת שישמשו לי כבסיס לעיצוב, אני משתמשת המון בשאריות וקרעי נייר בגדלים שונים, שכבות רבות של אלמנטים קישוטיים במרקמים שונים כמו עץ, בד, מתכת, חוטי טווין, וואשי טייפ וכל הנראה לעין באותו הרגע. שום כפולה אינה ולא יכולה להיות דומה לקודמתה, מה שגורם לעיצוב להיות הרבה יותר מעניין, כך שבכל פעם שמתבוננים מגלים עוד ועוד דברים חדשים. 
כפולה שנייה
כפולה שלישית
כל המסגרות המרובעות המופיעות באלבום מודבקות בפינות התחתונות ומעט בצדדים, ומיועדות 'להשחלת' תמונות אינסטגרם.
כפולה רביעית
בעמוד זה ניתן להבחין בכיס המיועד לשמירת דיסק תמונות. מאוד אוהבת להוסיף כיסים כאלה לאלבומים, בד"כ בסיומם. הפעם בחרתי דווקא לשלב באמצע האלבום.
כפולה חמישית
כפולה שישית
את הכפולה השביעית ושתי הנוספות בחרתי לסיים בדפים המעוצבים כמחברת שורות, לכתיבה אישית או אפילו עיצוב עצמי של החוויות שיתועדו בדרך.
טיפ אישי: חברות הסקראפ כיום מייצרות לכל ליין של דפים, סדרה שלמה של קישוטים תואמים, החל ממדבקות נייר וצ'יפבורד (מדבקות קרטון קשיחות), כפתורים, בראדים (סיכות מתפצלות), ניטים, סרטים, מוטיבים מעץ ועוד. מאוד קל והרבה יותר נוח ליוצרות בנייר, במיוחד לאלו שבתחילת דרכן ופחות מנוסות לעבוד עם קולקצייה בצורה כזאת. הבעיה שנוצרת מצד שני בצורת עבודה זו שזה מצרך די יקר, במיוחד כשזה לצורך תחביב.
אישית, על איכות נייר אני לא מתפשרת. הדבר ניכר לעין מבחינתי, הן בתוצר הסופי והן באיכות המוצר שאמור להחזיק שנים רבות ולספק את הצד המקבל. אבל באלמנטים קישוטיים, מאז שחדרו הרשתות הזולות כדוגמת 'הכל בדולר', אני כבר שנים מוסיפה למלאי הקיים של אלמנטים איכותיים אותם אני רוכשת לצורך עבודתי, מוצרים נלווים וקישוטים שמשדרגים בצורה נפלאה כל פרוייקט. ובכלל, כל העניין של המוצרים לעיצוב ושדרוג עצמי, להוציא 'יש מאין' הוא מאתגר וכיפי מעין עצמו.
הנה הצצה קטנה למוצרים הנמכרים ברשת 'מוזלים' בשקלים בודדים

הרשומה הבאה כבר תוקדש לצעירים ולצעירות שבחבורה, ילדי הכיתות הנמוכות.
הנאה מובטחת,
סוף שבוע שלו ושקט לכולנו.
באהבה, רותי.

יום שלישי, 26 באוגוסט 2014

Back To School- Day 1

כמדי שנה, מס' שבועות לפני פתיחת שנת הלימודים, אני מוצאת את עצמי מכינה ומשדרגת ציוד לביה"ס, ומעלה הדרכות מצולמות בנושא.
זה התחיל מעיצוב מחברות, עיצוב לוחות שעם, עפרונות, ספרים, יומנים והיד עוד נטויה, והמשיך בגאווה גדולה לראות את המוצרים שעיצבתי נעוצים בלוחות השראה בפינטרסט.
כיום הזמינות של חומרי גלם לעיצוב ומוצרים לשימוש משרדי היא גדולה במיוחד בקרב הסניפים של הרשתות הזולות כדוגמת 'מוזלים', 'הכל בדולר' ודומיהן.
הפוסט הזה הוא הראשון בסדרת פוסטים של רעיונות לשדרוג ועיצוב ברוח החזרה לביה"ס.
למעשה הוא אמור היה להיות השני בסדרה, כיוון שבכל המוצרים אותם עיצבתי, נעשה שימוש מקסימלי בשאריות נייר מאלבום/יומן שעוצב לכבוד שנת הלימודים, ורציתי דווקא להתחיל עם רעיונות והשראה לשידרוג.
אתחיל עם לוח עץ פשוט בעל קליפס/תופסן לניירות, עליו תחילה פשוט הדבקתי בלי לחשוב יותר מדי, כל מיני שאריות נייר מדוגמות, וכשהקומפוזיציה פחות או יותר נראתה לי לעין, הוספתי קישוטים ואביזרי עיצוב ברוח ביה"ס.
סרגל העץ הוא להמחשה עבור אורכו של הלוח, כ-30 ס"מ
מעצם עיצוב הלוח כלוח ממו, הוספתי מדבקת לוח גירי ועיפרון לבן שבאמצעותו ניתן לכתוב על גבי המדבקה, אותו קשרתי בחוט כותנה לתופסן המתכת.
לבנות חובבות הסקראפ, המדבקה היא מליין מקסים של חב' Pink Paislee, בשם 'Daily Junque'
טיפ: המדבקה לאחר שמסירים אותה מנייר האריזה היא דקיקה מאוד למגע. מאחר והניירות על גבי הלוח הודבקו בשכבות שיצרו גבהים שונים, הן מנעו בעצם מהמדבקה להידבק באופן חלק למגע והבדלי הגבהים ניכרו לעין מתחת למדבקה.
לכן, במקרה כזה, ראשית יש להדביק על גבי נייר עבה כדוגמת קארדסטוק או נייר קאנסון, ואז אפשר לגזור אותה בעדינות מסביב לקווי המתאר, ומתקבל מעין קישוט קשיח כמו צ'יפבורד שאותו כבר מדביקים באמצעות דבק.
על גבי מדבקת הלוח הגירי, ניתן לכתוב כאמור באמצעות העיפרון הלבן, או בעזרת גיר כמובן.
כאן בדוגמה, שירבוט אותיות ה-ABC נעשה באמצעות טוש גירי בגוון לבן של Zig, אותו מייבאת חב' גורי לינרו לארץ.
הטוש מיועד לכתיבה על לוח גיר, חלונות, מראות וקרמיקה.
את הטושים במגוון רחב של צבעים ניתן להשיג בחנות המקוונת של netanella.com
והנה הצצה לחומרים נוספים ששימשו לעיצוב הלוח:
שאריות נייר, מדבקות וקישוטי עץ מליין מקסים של חב' Prima בשם 'School Memories'. ניירות מדוגמים אחרונים וקישוטי עץ בנושא בי"ס ניתן להשיג בחנות 'איקס מיקס'.
וואשי טייפ מדהים של חב' Cavallini, בדוגמת אלפבית ומספרים, המלווה אותי נאמנה כבר שנים, ניתן להשיג באתר של חב' 'יולטה' ובחנות הפיסית החדשה במסריק 19 ת"א.
אטבי מתכת של חב' Maya Road, סיכות מתפצלות ואותיות לבנות עם דוגמת תיפורים שחורים מסביב לגופן של חב' American Crafts, ניתן להשיג גם בחנות 'איקס מיקס'.
שאריות הנייר, אותן גזרתי כביכול לפתקים, הן מתוך דף בדוגמת מחברת שורות, עליהן בקצוות כמו גם על קישוטי העץ, עברתי בעדינות עם דיו פיגמנטי- Eye Drops
טיפ נוסף, שאותי אישית מאוד מייעל בעבודה, הוא הדוגמה הבאה של מדבקות הצ'יפבורד בהן השתמשתי.
מדובר בקופסה של חב' fancy pants, שהתגלתה כקופסת הפתעות, שפשוט מלווה אותי כבר שנים באינספור עיצובים בנושא החזרה לביה"ס. מאחר והיא מכילה כמות נכבדת של מדבקות עם גב דביק, במקום לשפוך בכל פעם מחדש את תכולה ולנבור מה הכי מתאים באותו הרגע לצורך העיצוב, לקחתי ניילון/שמרדף שקוף בגודל A4, כשלתוכו הכנסתי נייר בריסטול/קארדסטוק על מנת שיהיה יציב, ופשוט הדבקתי עליו את כל המדבקות באופן שניתן לראות אותן בבירור, והן ניתנות להדבקה חוזרת ולא נהרסות בצורה הזאת.
כך הן נראות על גבי השמרדף
העיצוב הבא, מחזיר אותי אישית, לאהבתי לעיצוב ושדרוג מחברות.
הפעם בחרתי לעצב שלישיית מחברות שנמכרה כסט מחברות כיס, ושוב הן דוגמו מפסים פסים של שאריות נייר בלבד,
בתוספת נגיעות וואשי טייפ.
הטוויסט הפעם היה מבחינתי לעצב את אחת המחברות כולה בנייר ויניל שחור  Chalkboard, שכמובן ניתן לכתוב עליו בגיר. גודלו 30/30 של חב' Brookie Crafts.
יחד איתו דיגמתי לוח עץ פשוט הנמכר ברשת 'מוזלים', רק שהפעם בחרתי דווקא פשוט להדביק עליו מדבקה מתוך ליין המדבקות של יעל יניב, עם הכיתוב: 'It's A Kind Of Magic' שהתאים לי בול לאווירה שבה עבדתי.
כך גם על המחברת, בחרתי להדביק מילות השראה מאותו ליין מדבקות Inspire, Enjoy, Create.
את מדבקות המילים ניתן למצוא בחנות של יעל יניב במרמלדה מרקט
והעיצוב השלישי והאחרון להיום, הוא שלישיית קופסאות עץ קטנות (שלושתן ביחד עלו פחות מעשרים שקלים), אותן דיגמתי בניירות בתוספת מדבקות צ'יפבורד כקישוט. עבודה פשוטה יחסית ולא מורכבת, רק למדוד את הקופסה על כל חלקיה מלפנים, מאחור ובצדדים, ובהתאם לחתוך את הניירות איתם רוצים לדגם.
דבק, נייר ומספריים וכמובן, כמות נכבדת של אהבה ליצירה עצמה....
 כאן בתמונה ניתן לראות כיצד מחברות הכיס מוצאות בקופסאות את מקומן.
לסיכום, יצא אמנם פוסט ארוך, אבל כל זאת מתוך רצון לשתף ביכולת להביט מסביב, לאו דווקא בחומרים היקרים, אלא גם בחומרי הגלם, ופשוט לתת יד חופשית לדמיון.

המשך יום שקט ורגוע,
באהבה, רותי.