יום שני, 19 בספטמבר 2011

טעימה של פעם...

"את לא תאמיני מה אני עושה כבר כמה שבועות," אמרה חברתי שירלי. "אני מנסה בכל ערב לשחזר את הטעם של החביתה והסלט של אמא שלי. אני לא מצליחה. אני מחליפה את הירקות, מרעננת את השמן, מערבבת ברגש. כלום. יוצא לי בטעם של היום. אני רוצה בטעם של פעם".
"זה ברור", הערתי, "במקום שמן זית צריך שמן סויה, כמו של פעם. בתוך הבקבוק הזה אצורים זכרונות הילדות שלנו".
בערב ניסיתי את זה בבית: מלפפון, עגבניה, בצל עם מקלחת שמן רגיל והרבה מלח. עד כדי כך יצא בול, שמיד החלה להתנגן לי בראש המנגינה של "קישקשתא" והרגשתי איך בעוד רגע אמא שלי יוצאת מהמטבח ונוזפת בי ששוב אני מזייפת סולמות על הפסנתר......"(מתוך הספר "סודות של משפחות מאושרות- ענת לב אדלר).

מיד כשראיתי את הדף היפייפה בדמות מתכונים של פעם כמו עוגת השוקולדה מתוך קיט הוינטאג' "כשהיינו ילדים", היה ברור לי שהעיצוב יהיה על קונספט מתכון או ספר מתכונים. לעזרתי באו מס' דיגומי צ'יפבורד בצורת קומקום תה וינטאג'י, אותם דיגמתי בדף הרקע של המתכונים, ואכן יצא ספרון מתכונים עם זכרונות בטעם של פעם....
*ניתן להקליק על התמונות להגדלה




השתמשתי בקישוטי עץ מיניאטוריים של חב' Kaiser Kraft מסדרת Kitchen, בדוגמת מיקסר, מערוך וסכו"ם להם נתתי בפינות נגיעות קטנות של יישון באמצעות דיו דיסטרס בגוון vintage photo, וכשמדובר במתכונים של פעם, מפיות דויליז תחרה שעברו גם הן מעט יישון בפינותיהן תרמו למראה הוינטאג'.







וזהו דף הרקע המקסים איתו עבדתי לצורך דיגום ספרון המתכונים

מתוך דף מדוגם משגע נוסף מאותה הקולקצייה, בדוגמת בולי דואר של פעם, הכנתי כרטיס שנה טובה לסבא וסבתא כשמתוכו מציצה הפתעה שכל סבא וסבתא ישמחו לקבל....




תמונתה של אליונת על מאזני הארץ כמו פעם חיכתה כנראה המון זמן בכדי שתשתלב בצורה הכי טבעית בקיט וינטאג' ארץ ישראלי קסום.
את הברכה כתבתי על נייר הקראפט הרך שעוטף את הקיט כולו, אותיות ורודות של "תוצרת הארץ", שבמהלך עיצוב הקיט כולו היו בעיניי מושלמות ומתבקשות כ"כ, עד כדי כך שבשלב מסויים בלעדיהן התוצר הסופי נראה לי לא שלם.
ואלו הם דפי הרקע בהם השתמשתי לצורך עיצוב כרטיס הברכה




ולסיום לא יכולתי להישאר אדישה לחשיבתה של צרויה בעיצוב הקיט, והשימוש שעשתה בעיצוב דף הרקע עם סוכריות המקל בצורת תרנגול, שכ"כ מסמלות את הממתקים של פעם. מאחר וניתן עדיין להשיגן השתמשתי באחת כזאת לצורך משהו מתוק שחיכה הבוקר ללורן...


צרויה יקירתי, ראשית תודה על שנתת לי את ההזדמנות להיות מעצבת אורחת של כבוד לקיט וינטאג' ישראלי קסום במיוחד. נהניתי מאוד מתהליך העשייה והתוצרים הנהדרים שזכו לאהדה רבה. אוהבת אותך, את הבן אדם המקסים שגלום בך ואת מי שאת!!!
תודה רבה גם לכל הקוראים והמגיבים הן פה בבלוג והן במיילים מחממי הלב אותם קיבלתי. העונג כולו שלי יקיריי.
באהבה, רותי.

20 תגובות:

יעל יניב אמר/ה...

יקירתי-קסם מה שעשית כאן וגם בדף הקודם-הנגיעות שלך יחד עם הדפים של צרויה יצרו משהו מיוחד ומקסים-חיבור מושלם
ואליונת הקטנטונת הזו ממיסה בכל פעם מחדש

Einat's Art World אמר/ה...

מקסים, עדין ועם המון טוב טעם, הבחירה של הדפים מושלמת לקומקום עתיק.
כרטיס הברכה עם התמונה המשגעת של אליונת על המשקל בטוח ישמח מאד את הסבא והסבתא.
כמו תמיד אצלך - יצירה מושלמת.

ריקי ארברמן אמר/ה...

רותי יקירה,

מה יהיה איתך? כל מה שאת נוגעת בו הופך לקסום! אלבום הקומקום פשוט משגע! שילוב החומרים, רמת גימור, המחשבה מאחורי כל פרט - הכל אצלך לא פחות ממושלם!!
שנה טובה יקירה!

Unknown אמר/ה...

מ-ו-ש-ל-ם !!!
קומקום התה מעלף, איזה ספרון מקסים.
כרטיס הברכה לסבא וסבתא נפלא והתמונה של הקטנטונת ממיסה לגמרי.
והתג הקטן עם הסוכריה - איזה דבר מתוק, תרתי משמע :-)
אין ספק שהחיבור שלך עם הקיט של צרויה הוא חיבור נפלא!

mekoopelet אמר/ה...

אוי, הסיפור עם הסלט הרג אותי, את צודקת, זה כל כך של פעם..
הספר מתכונים מהמם, התג עם הסוכריה מחמם את הלב והפצפונת שלך יושב בתוך המשקל, אליפות.
חג שמח יקירה
שתהיה לך שנה מופלאה
נשיקות

Aladori אמר/ה...

האלבום מדהים עם שם יפה :) את ממש טובה בדברים הנחמדים כאלה :)

ליאת ורסנו אמר/ה...

רותי,
אני חושבת שהכל כבר נאמר, אך תמיד כיף גם לומר מילה טובה ולאחת טובה כמוך וגם איזה :-) שאומר בעצם הכל.
הטעם של פעם מושלם ועוד בקומקום תה, מה עוד צריך לבקש. אגב, גם אם היית שמה זהב במשקל השני הוא לא היה מתאזן אל מול ילדתך, ורק אמא יכולה לדעת על מה אני מדברת :-)

ליאת

חתולי8 אמר/ה...

מהמם! איזה יצירות מופלאות הכנת מהקיט הזה! הקומקום מדהים, הכרטיס משגע והכל הכל מתוק ויפהפה!
שנה טובה יקרה♥

Dafi אמר/ה...

אהבתי את הקטע בהתחלה! כל היצירות שלך מהממות והתגית גורמת לחיוך מיידי. שתהיה לך שנה מתוקה כמו אליה וכמו סוכריה על מקל(:

מושית10 אמר/ה...

לראות ולהתענג. עיצוב נהדר, ממש משרה אווירה של פעם. הרעיון עצמו נפלא. שימוש עדין ואופטימלי בדפים יפיפיים.

אנונימי אמר/ה...

בפעם הראשונה שראיתי את הליין המדהים הזה של צרויה ראיתי אותך, הוא פשוט נוצר בשבילך.
כל הדפים שעוברים בין ידיך המוציאות תוצרים מושלמים.
כמה זיכרונות ילדות מעלה הליין הזה,
ואת נותנת להם חיים מחדש בעבודות שלך.
ואליונת משגעת כמו תמיד, מגיע בזמן הנכון.
אוהבת המון
לימור

צרויה אמר/ה...

כפרה עלייך!!! היה שווה לא להיות כל היום ליד המחשב.... :-) [וכמובן היה גם שווה להתאפק...].
את מ-ד-ה-י-מ-ה-!
אין דברים כאלה!!!
הסוכריה עוד יתר יפה ממה שדמיינתי, ספר המתכונים מעלף והשנטובה... משמחת, יפהפיה ומרגשת!
אבל אין אין אין על המלים האישיות שכתבת לי בסוף....
אני אוהבת אותך ושמחה כל כך על ההזדמנות שנקרתה בדרכנו. ובעיקר... מחכה כבר לראות אותך!!!

olushka-design.blogspot.com אמר/ה...

הכל מהמם! מתה על העיצובים שלך!

אנונימי אמר/ה...

חמודונת, היו זמנים שבמטבח ישבנו עם תנור שחור וארוך ומעליו קומקום שורק שמפזר מסביבו אדים ביום חורפי ברמת יצחק. שלושה עיצובים מדהימים נוצרו, כל עיצוב בדרך שלו שקולע למטרה אחרת. ממש נפלא!! רותיל'ה, יכולת התירגום שלך מפליאה אותי, כאשר הבסיס ללא ספק מחשבה וקישורים מרתקים בין חומרי הגלם והפיכתם ליצירה מושלמת. אליונת, משדרת כל-כך הרבה חיוכים, אושר ושמחה לסבתא וסבא ...שבטח מתענגים מרוב אהבה.מברכת אותך בשפע של מתיקות חני.

אנונימי אמר/ה...

רותי,
איזה צרור של עבודות משגעות מחומרים משובחים- שצילומי הילדות הפרטיות שלך כמובן מככבות בהן. התענגתי.
שנה טובה יקירתי!
עינת ספקטור.

אנונימי אמר/ה...

את קוסמת! זה נראה כאילו פיזרת אבקת קסמים (כלומר דיו דיסטרס LOL) בעדינות על הכל ויצא לך פשוט קסם של דבר!
אני מאוהבת בהכל. הדפים של צרויה פשוט מקסימים אבל מה שאת עשית איתם זה ממש מדהים!

נשיקות מרחוק יקירתי,
מירה

אנונימי אמר/ה...

רותי'לה,
הכל משגע !
אבל השנה טובה - מווושלמת ! רעיון מעולה וביצוע משגע !

LoolaB - Smadar

הגר עופרי אמר/ה...

תשמעי, צריך לדבר עם צרוייה שתהפוך אותך לתושבת קבע. כמה יופי את מוציאה מהקיט (המהממם) שלה !! ואיזה אמא את... לתפארת :-)

rachel gazit אמר/ה...

צ'מעי, ספר המתכונים משגע אבל הכרטיס לסבא וסבתא.... 12 טון זהב טהור! אני רק חושבת שאם ככה אני מתרגשת לראות את הכרטיס הזה- כמה הם יתרגשו!!!

Ruthie Tzchory אמר/ה...

תודה רבה באופן אישי לכל אחת ואחת מכן אהובות, על כל התגובות המרגשות.
נשיקות, רותי.