יום שלישי, 30 בנובמבר 2010

ילדה קטנה של אמא

לכל החברות של אמא שלי וגם לאלה שעוקבים אחרי הבלוג שלום!!!!
שמי אליה, ואני הילדה הקטנה של אמא. היום אני חוגגת שנתיים ומרוב שאמא שלי עסוקה באפייה של עוגות טעימות ומתוקות מאוד מאוד, ועוד שאר מטעמים לכבוד בני משפחתי שיבואו מחר להדלקת נר ראשון של חנוכה לחגוג איתי את יום הולדתי, אני פה למלא את מקומה ולספר קצת על עצמי.
האמת היא שכיף לי מאוד שנולדתי להורים כמו שלי. המשמרת השנייה של יום העבודה של אבא שלי נקראת "לפנק לפנק לפנק" ואמא שלי, בכל רגע פנוי מצלמת אותי, ואחרי זה עסוקה בלעצב עוד עמוד לאלבום שלי, או מיני אלבום ועוד מיני אלבום לסבא וסבתא מהצד של אבא וגם מהצד של אמא, ועוד המון דברים שרק מלחשוב עליהם אני כבר מתעייפת. שלא לדבר על זה שיש לה חברה מקסימה שהיא גם צלמת מאוד מוכשרת. בשבילי היא לימורי ואני בשבילה אליונת, אבל אני יודעת שאמא תמיד מדברת במושגים מקצועיים, אז בשבילה היא  Photofairy. לימורי מצלמת אותי המון מאז שנולדתי, בקליק הראשון של המצלמה כנראה שהעירו אותי משנת היופי שלי אז קצת בכיתי, אבל בהמשך מאוד מאוד נהניתי.
לכבוד יום הולדתי היתה לאמא סיבה מצויינת לקחת אותי שוב פעם ללימורי ליום צילומים כייפי.
אמא כמו תמיד אוהבת אותי בכל התמונות גם אם אני יוצאת בהן לפעמים "לא משהו", ואז לימורי אומרת לאמא "אבל רותיל'ה את חייבת לבחור רק תמונה אחת". הפעם בתמונות שאני בלרינה קטנה אמא אמרה שהיא לא מוותרת על אף תמונה, וכך היא באמת עשתה.
את נעלי הבלט סבתא שלי קנתה לי ביום שנולדתי והביאה לי אותם ממוסקבה הרחוקה. למרות שהיא אמא של אבא היא די מזכירה לי את אמא שלי. הנעליים במידה של ילדה בת 3, אבל מי מסתכל על זה אם הן כאלו מתוקות, מבחינתה ברור שקונים אותן גם לתינוקת שרק נולדה. ואמא שלי התעקשה להלביש לי את בגד הבלרינה שקצת קטן עליי, אבל העיקר שיתאים לנעלי הבלט. טוב נו, הנה התמונות לשיפוטכם.








כאן הורדתי את הקשת מהשיער והרמתי קצת את הרגליים לרגע קטן של מנוחה, כי הרי סידרתי גם את כל הלבבות על הספה

מקווה מאוד שאהבתם. כמו אמא גם אני אוהבת את כולכם מאוד ושולחת לכם נשיקות מתוקות מתוקות!!!!!



יום שלישי, 23 בנובמבר 2010

Vintage

כפי שניתן לראות דרך העבודות אותן אני יוצרת, רובן ככולן מעוצבות בסגנון הוינטאג', שכה אהוב עליי.
וינטאג' מבחינתי מאגד בתוכו אווירה של קסם, חלום, רומנטיקה שלא נגמרת, ישן, מסתורי, סיפורי אלף לילה ולילה, אגדה קסומה ועוד תחושות דומות אותן אני מרגישה בזמן שהיצירות נולדות תחת ידי.
השבוע עלה בקומונה "הבית הפתוח לעיצובים בנייר" אתגר וינטא'ג, בו כל אחת מעלה יצירה שהכינה ברוח הישן והעתיק.
אני בחרתי להעלות דף מעוצב שהכנתי לבתי לורן, עם תמונה שלה שצולמה ע"י לימור אהרון, כחלק מסשן צילום אמנותי בסטודיו Photofairy.
בסשן הצילומים הזה לורן חבשה כובעים מיוחדים מהסטודיו, שחלקם הוכנו בעבודת יד אמנותית בידי המעצבת והמאיירת חגית רשמן, הצילומים פותחו בגווני ספיה, וכך עוד לפני העיצוב והטאצ' האישי שלי, נוצרה אווירה קסומה של וינטאג', בניחוח של פעם.
לצורך עיצוב הדפים השתמשתי בסדרה היפיפייה שלBo Bunny בשם MAMA-RAZZI ובקולקציית Graphic45 שעיקר הסגנון העיצובי שלהם הוא וינטאג', נעשה שימוש בחותמות ובסרט צילום של Tim Hollz, סרטי תחרה בגוון שחור ושמנת, דפי עיתון מיוחד לסקראפ, מדבקות מתגרדות של 7gypsies וחב' daisyd's.
זו התמונה ששלחתי לאתגר
(הצעיף הוא סינתטי, כמובן)

תקריב על טכניקת הקריעה והיישון לקבלת מראה עתיק  

ואלה הם עיצובים נוספים מאותו סשן הצילומים בסטודיו


ואיך אפשר תמונה בלי אליה הקטנה?


יום רביעי, 17 בנובמבר 2010

נקודות...

במסגרת הקומונה "המפתח ליצירה" אירגנה צליל המתוקה החלפה מנוקדת.
לדעתי מוטיב נקודות שנוסף בחינניות ובמינונים הנכונים בפריטי עיצוב שונים, יש בו מעין קסם שובבי משהו.
את ההחלפה שלי הייתי אמורה למסור לסמדי א, שברשימת ההעדפות שלה ביקשה משהו שיהיה לה פרקטי ושימושי או אפילו פריט דקורטיבי לנוי.
הבחירה שלי היתה להשקיע לה בספר מתכונים ייחודי שלפי בחירתה תוכל להחליט אם להשתמש בו או לתת לו פינה כפריט עיצובי במטבח האישי שלה.
הבסיס לספר המתכונים הוא אלבום עץ, אותו ציפיתי בדף מדוגם מקסים מסדרת Domestic Goddess Collection
של חב' graphic45, העוסק בנושא בית ומטבח. את מוטיב הנקודות יישמתי בתוך ספר המתכונים, כאשר החוצצים המפרידים בין הנושאים צופו בליין החדש Happy Together של חב' Fancy Pants שקושטו עם דמויות וינטאג'יות מתוך קולקציית What's Cooking של חב' Crafty Secrets, כרטיסיית ג'ורנלינג Homemade וחותמות של חב' Crafty Secrets גם כן.
הנה מספר תמונות של ספר המתכונים שנמסר בהחלפה:

















להחלפה צורף כרטיס ברכה שהוכן גם כן מהליין של חב' Fancy Pants, דמויות הטבחים הן מסט חותמות של חב' Crafty Secrets  שהוחתמו על גבי דף קארדסטוק בגוון ירקרק, נגזרו לפי קווי המתאר ורק לאחר מכן הודבקו על גבי כרטיס הברכה.


 לספר המתכונים בחרתי לצרף כסט תואם מערוך מיניאטורי, שלאחר שנצבע וצופה באותו הליין כמו כריכת האלבום, הפך להיות פריט סקראפי פוטנציאלי. והנה תמונה של הסט בשלמותו לפני שנארז ונשלח באהבה לסמדר.

וכאן הכל ארוז למשלוח  


סמדר הנרגשת התקשרה אליי מיד עם קבלת ההחלפה והביעה הערכה גדולה כלפיה ותודות מכל הלב.
אני אישית קיבלתי החלפה מנוקדת מריקי ארברמן המקסימה. התמונה שריקי שלחה לי תוצג בגליון נישה הקרוב של חודש נובמבר כחלק מפרוייקט שריקי היתה שותפה לו והעונג כולו שלי. הנה תמונה של העבודה המנוקדת שמוסגרה במסגרת והכרטיס המקסים שצורף להחלפה.
שוב המון המון תודה לך ריקי יקירתי.




שלכן באהבה, רותי.
                                                                                                           


יום רביעי, 10 בנובמבר 2010

קשת של צבעים

"כמו הקשת העשוייה ממגוון של צבעים, כך למעשה המה האנשים.
לכל אדם צבע משלו והוא מתחבר לגוון של חבירו, וביחד כשהם האנשים משתלבים פסים פסים כך אז מסתמנת התקווה ומן השמיים מסתלקת עננה שחורה. שמי התכלת הנפלאים מחייכים במלוא הדרם לפרחים, ולוחשים היו כמו הקשת העולה, שמגוון צבעיה יוצרת שלימות נפלאה". יהודה עמיחי

את הציטוט המיוחד הזה בחרתי להוסיף לברכה לכבוד קשת המקסימה שחגגה את יום הולדתה.
קשת הדואגת לארגן ולהפיק במלוא תשומת הלב ימי הולדת מושקעים ומפנקים לחברותיה, עמדה הפעם במרכז הבמה, כאשר גליש ועדנה הנהדרות דאגו לארגן לה מסיבת יום הולדת חלומית, מושקעת ומדוקדקת לפרטי פרטים, החל מהאירוח המדהים של עדנה בביתה, שעוצב במיוחד לכבוד יום ההולדת בצבעים האהובים על קשת-אקווה, אדום ולבן, בעוגת יום ההולדת היפהיפייה שהכינה מיכל פ, והמשיך בארגון המופלא של גלי בתוכנית "הסקראפית אומנותית", שכלל אלבום ברכות מהמם, תמונות משותפות עם קשת שצולמו במצלמת פולרואיד ע"י חגית-"משחק מילים"(שאני באופן אישי מאוהבת בקסם הזה ששמו-חגית), ועד להענקת קנבאס סקראפי משגע לקשת.
כמיטב המסורת נהוג להכין ספר שמן לכלת יום ההולדת, אבל הפעם גלי הגדילה לעשות, וברוב מקוריותה אירגנה לקשת הפתעה מדהימה, מקורית ומרהיבה ביופייה. היא ביקשה מאיתנו החברות להכין לקשת דף "שמן" בגודל 10*10 מעוצב אך ורק בגווני אקווה אדום ולבן, כפי שקשת אוהבת, ובמהלך מסיבת יום ההולדת היא ישבה והדביקה את כל הדפים על גבי קנבאס גדול, שפשוט יצא מהמם!!!!
קשת שעמדה הפעם בצידו השני של המתרס, היתה נרגשת ללא מילים וכ"כ רצתה לחבק ולעטוף את כולנו באהבה אחת גדולה, עד שלא יכלה להתאפק לסוף הערב, והעניקה לכל אחת ואחת מאיתנו תליון מהמם שהוגש באריזה תפורה, מעשה ידיה.
זו ההזדמנות להודות שוב לגלי ועדנה על ארגון ערב משובח ביותר. תודה!!! ולקשת על ההזדמנות שניתנה לי להכיר אישיות מיוחדת שכמותה.
כמתנה לקשת בחרתי להכין תמונת השראה מעוצבת תלת מימדית ממוסגרת, לכל מקום בו תבחר לתלות אותה, שהמוטיב שלה נבנה כולו על בסיס המשפט שהשתמשתי בו כחותמת: Dare to Dream, ולכן כל הצבעים שנבחרו לצורך העיצוב היו בגוונים פסטליים רכים של ורוד בהיר, שמנת ואפרסק.
על מנת לתת קונטרסט לגוונים הרכים השתמשתי בדף רקע בגוון אפור מעושן עם מעט גליטר עליו, של חב' My Mind's Eye מקולקציית Lost&Found, נעשה שימוש בפתיתי Flower Soft שעורבבו משני גוונים של ורוד בהיר ושמנת, בקבוקון מיניאטורי קטן שתכולתו מולאה בפניני זכוכית זעירות בגוון שמנת של מרתה סטיוארט, פרחי פרימה ופרחי משי יפהיפיים של Irene's Garden, והחותמת שהוחתמה על תבנית חיתוך מיוחדת של Tim Hollz.
הנה מקבץ תמונות עם מס' תקריבים:





כרטיס הברכה שצורף למתנה  


"הדף השמן" שהכנתי
הכל יחדיו  

וכמיטב המסורת האישית שלי, לקינוח בחרתי להכין הפעם נשיקות מרנג במילוי קרם וניל, שוקולד לבן ופרוסות מנגו


קשת יקירתי, מאחלת לך שוב המון המון מזל טוב בחיק משפחתך הנפלאה ושהחיים יחייכו אלייך עד מאה כ-20, אמן!!!

יום רביעי, 3 בנובמבר 2010

מטריושקה אהובתי

מטריושקה הוא שמה של בובת ה"בבושקה" המפורסמת, שאני אישית, בכל אופן לא מכירה מישהו שלא נפל בקסמיה של הבובה, ממנה יוצאות עוד ועוד בובות כאשר כל אחת קטנה יותר ומיניאטורית מקודמתה.
בובת העץ יוצרה בכלל לראשונה ביפן, ורק בשלהי המאה ה-19 החלו לייצר אותה ברוסיה, שם היא נחשבת לסמל בעיני העם. המטריושקה מייצגת נערה רוסייה כפרית מסורתית, בעלת פנים עגולות עם מטפחת, סרפן מסורתי וסינר, ובשנים האחרונות הפכה לטרנד מדובר בכל הקשור לעיצוב. ניתן למצוא אותה משולבת כמעט בכל פריט נוי או אביזר אופנתי.
כאספנית מושבעת של בובות המטריושקה מכל סוג וחומר, לא יכולתי שלא להשתתף בסדנה הקסומה של הכנת "בבושקות" מעיסת נייר, אותה אירגנה יעל (yaelel) במסגרת הקומונה "צומת צבעים". במהלך הסדנה הכרתי לראשונה את יעל ששבתה אותי בעבודות האמנות הכ"כ מיוחדות והרבגוניות שיוצאות מבין ידיה ונחשפתי לסטודיו המהמם שלה. היתה לי חגיגה אמיתית לעיניים לראות את שלל התוצרים המיוחדים שיעל בחרה לעשות מהבובה האהובה עליי, כמו מסגרות עץ ומחברות יומן מטופלות, בית עץ מיניאטורי בו נחות מטריושקות קטנטנות, תמונות מעוצבות, בובות מעיסת נייר ועוד שלל רב ומיוחד.
אתמול הכנו את הבובות מהיסוד, התנסינו בעיסת הנייר, עיצבנו להן צורה סופית וכעת הן יחכו להן בסבלנות עד למפגש הבא, בו נצבע אותן ונעניק להן חיות ואופי בדמות הציורים והצבעים בהם נבחר "להלביש" אותן.
לאחר סקירה קצרה בבלוג של יעל, ראיתי כי מרבית העיצובים שלה הם בדמותה של בובת העץ. לכן, כמתנה קטנה הכנתי לה מיני אלבום שבצידו האחד צופה בדפי ספר שירים צ'כי ישן משנת 1964, בו ישנם איורים יפהיפיים של דמויות נשים כפריות מרוח התקופה, ובצידו השני כתבתי מספר עובדות על בובת המטריושקה ממקורות באינטרנט כמו ויקיפדיה ומאמר של דניאל גולדנברג, מדריכת טיולים לרוסיה. היה לי העונג להכין אותו במיוחד עבור יעל, ועוד יותר לראות כיצד היא קיבלה אותו לידיה באהבה, בהתרגשות ובהערכה רבה. כיף לדעת שהוא מצא פינה חמה בסטודיו מיוחד כ"כ.
הנה מקבץ תמונות ממנו:







האלבום ארוז  
ותקריב על סט החותמות האהוב עליי של HERO ARTS 
ולסיום תמונה אחת של משפחה אהובה מהאוסף הפרטי
 
יעל יקירתי, שוב המון תודה, ותודה גם לכן, יעל יניב ומורן על חברותא נעימה בנסיעה המשותפת.
                                           שלכן באהבה, רותי.